Menjalankan perniagaan produk kesihatan lelaki dan wanita secara atas talian pada harga yang terbaik. Juga menawarkan program DROPSHIPPING bagi yang berminat memulakan perniagaan atau menambah produk-produk jualan anda. Kami juga pemborong & pengedar aktif untuk produk lain seperti CADAR, TELEKUNG, DINNER SET, PAKAIAN SUKAN, KRAFTANGAN DAN TUPPERWARE.

Bolehkah pesakit / penghidap PCOS makan Maajun Anggun Bistari - MAB?

Maajun Anggun Bistari adalah sejenis alternatif tradisional untuk:-


  • Merancang keluarga
  • Mengatasi senggugut dan keputihan
  • Melancarkan haid
  • Ikhtiar agar hamil
  • Memelihara kesihatan luar dalam wanita

Bolehkah pesakit/penghidap PCOS makan Maajun Anggun Bistari - MAB? 

MAB selamat / boleh diambil / dimakan oleh pengidap / pesakit PCOS dan inshaa Allah akan membantu mengurangkan risiko penyakit 3 serangkai iaitu darah tinggi, obesiti dan kolesterol dan gula tinggi dalam darah.

Nak tahu maklumat selanjutnya, rujuk maklumat seperti di bawah.


POLYCYSTIC OVARY SYNDROME (PCOS)

Apa itu PCOS?

PCOS adalah singkatan kepada:-

POLYCYSTIC OVARY SYNDROME (PCOS) 
- sindrom ovari polisistik
ialah satu keadaan di mana hormon wanita tidak seimbang.
Dan keadaan yang boleh menganggu sistem peranakan wanita di mana folikel-folikel yang terdapat di dalam ovari tidak menjadi matang dan seterusnya gagal untuk mengeluarkan telur untuk disenyawakan seterusnya membuatkan  sukar hamil.

Menurut Dr Hamit Arshad (Pakar Sakit Puan) :
"Haid yang tidak teratur pusingannya, biasanya ini terdapat dikalangan wanita yang agak gemuk atau berlebihan timbang berat ikut ukuran tingginya. Ada juga berlaku pada wanita yang tubuh badanya sederhana atau kurus akibat daripada gangguan hormon yang berlaku secara semulajadi.
Bagi mereka yang gemuk, cara untuk memulihkan kitaran haid secara normal ialah dengan mengurangkan berat badan tetapi bagi mereka yang normal atau kurus berat badannya, tidak perlu bimbang selagi ia belum berkahwin.

Malah keadaan keluaran haid yang jaraknya panjang antara satu haid dengan satu haid yang lain, mungkin ada kesan baik terhadap kesihatan wanita tersebut.
Tentang kesuburan, memang benar wanita yang haidnya tidak teratur dan lambat datang, memang kurang subur. Tetapi keadaan ini biasanya boleh diperbetulkan dengan beberapa kaedah rawatan kesuburan."


Menurut Dr. Suriati Akmal Mahari pula.
Perunding Obstetrik dan Sakit Puan Pusat Perubatan Pantai Cheras:-
Kitaran haid yg tidak menentu antara gejala menunjukkan seseorg wanita itu mungkin mengalami sindrom ovari polisistik (PCOS) punca lazim menyebabkan seseorang itu kurang subur.

"PCOS adalah satu keadaan penyakit sistem reproduksi yg berlaku ketidakseimbangan hormon dalam badan yg memberi kesan terhadap kitaran haid dan ovulasi.
Kajian menunjukkan 90% wanita yg mengalami haid tidak teratur mengalami PCOS dan 30% yang tidak mengalamni haid langsung didapati mengidap PCOS.

Ia adalah masalah paling lazim yg menyebabkan seseorang wanita itu gagal utk hamil, tetapi malangnya sehingga kini tidak ramai yg menyedarinya. Ia juga turut dikenali sebagai Stein-Leventhal Syndrome"


TANDA-TANDA PCOS.
Adakah anda mengalami situasi berikut :-
✔ pertumbuhan bulu-bulu di badan @ di muka bertambah,
✔ haid tidak teratur atau tidak datang berbulan bulan,
✔gelap di bahagian celah kangkang @ leher @ ketiak,
✔ kencing manis,
✔jangkitan kulan di vagina,
✔ jerawat


Perbezaan Ovari Normal dan PCOS


Punca PCOS
Biasanya PCOS berkait rapat dengan genetik atau keturunan. Ini bermakna jika mak kita atau sedara perempuan kita mengalami PCOS yang lain juga turut mengalami PCOS.
Tapi bukan semua PCOS berpunca dari keturunan.

Kaitan PCOS dengan Kesuburan.
Masalah PCOS selalunya berpunca dari kelenjar pituitari lagi. Kelenjar pituitari yang terletak pada otak adalah kelenjar utama  badan manusia yang memainkan peranan dalam mengawal rembesan hormon untuk seluruh tubuh kita.

Disebabkan ketidaknormalan pada kadar rembesen hormon LH dan FSH dari pituitari, folikel folikel yang membentuk pada awal kitaran haid gagal matang, menyebabkan telur tidak dilepaskan dan ovulasi tidak berlaku.

Disebabkan tiada ovulasi, kadar rembesan hormon progesteron menjadi rendah dan tidak seimbang dengan hormon tahap hormon lain seperti estrogen dan androgen. Progesterone adalah hormon yang penting untuk memastikan kitaran haid yang normal.

Kekurangan hormon progestrone menyebabkan haid tidak teratur atau tiada langsung kadang kadang berbulan bulan lamanya. Bila haid bermula, pengidap PCOS selalunya akan mengalami haid yang banyak dan sakit senggugut yang melampau disebabkan oleh tisu tebal dan darah yang terkumpul akibat dari haid yang lewat.

PCOS juga menyebabkan konsentrasi yang lebih tinggi hormon lelaki (androgen) menyebabkan ramai pengidap PCOS mengalami bulu badan yang berlebihan.
Disamping itu, ramai pengidap PCOS mengalami tahap insulin yang tinggi yang boleh menganggu tumbesaran folikel menyebabkan follikel gagal matang terjadilah cyst-cyst  kecil pada ovari . Cyst-cyst yang terlalu banyak akan menyebabkan ovari menjadi bengkak dan ini boleh dilihat pada ujian Ultrasound.


Betul ke PCOS sukarkan anda hamil??

YA!!
PCOS adalah salah satu punca susah nak HAMIL !!!
Tapi jangan kecewa.. sebab yang mengalami PCOS tidak mustahil untuk anda mendapat zuriat sendiri.
Saranan selalunya diberikan tentang pemakanan seperti pengurangan karbohidrat dalam diet dan senaman untuk mengurangkan tahap insulin.
Bagi mereka yang ingin hamil, ubat subur akan diberikan untuk mencetuskan ovulasi.

Risiko Jangka Panjang.
Wanita dengan PCOS harus menyedari potensi risiko kesihatan jangka panjang. Risiko untuk mendapat kanser rahim dan kencing manis adalah tinggi.
PCOS juga dikaitkan dengan penyakit jantung, tahap kolesterol yang tidak normal dan tekanan darah tinggi dan wanita yang mengidap PCOS dinasihatkan menjalani pemeriksaan kesihatan secara rutin.
PCOS adalah masalah yang anda alami sejak anda dilahirkan dan setakat ini tiada ubat untuk menyembuhkan penyakit ini sepenuhnya.

Walaubagaimanpun dengan rawatan yang tepat, gejala PCOS pasti dapat dikawal.
Sekiranya anda berhasrat untuk hamil, terdapat beberapa kaedah rawatan yang boleh anda jalani dan menjadi hamil bukan sesuatu yang mustahil.


Pakar perunding obstetrik dan ginekologi, Dr Mahes Sittampalam.

"kitaran haid yang tidak menentu adalah antara gejala yang menunjukkan seseorang wanita itu mungkin mengalami sindrom polisistik ovari (PCOS), punca lazim menyebabkan seseorang itu kurang subur.

PCOS adalah masalah paling lazim yang menyebabkan seseorang wanita itu gagal hamil, tetapi malangnya sehingga kini tidak banyak diperkatakan mengenainya. Kajian antarabangsa menunjukkan kira-kira 20 peratus wanita yang berumur lebih daripada 20 tahun mengalami masalah ini, dan lebih daripada 40 peratus wanita yang mempunyai masalah kesuburan adalah disebabkan PCOS.

PCOS boleh mengganggu proses ovulasi dan penghasilan telur yang berkualiti dari ovari. Ini menyebabkan wanita berkenaan mempunyai kitaran haid yang tidak menentu dan boleh mengganggu sistem badan yang lain seperti metabolisme dan sistem kardiovaskular "


Bolehkah penghidap/pesakit PCOS ambil MAB?? 

Menurut maklumat di blog Dr zubaidi, rujuk di sini,
pesakit PCOS bukan sahaja mengalami masalah kesuburan tetapi juga mungkin mengalami masalah Insulin Resistance yang akhirnya menyebabkan masalah Metabolic Disease yang akhirnya mereka berisiko mengalami Diabetes Mellitus dan juga sakit jantung di usia muda.

Menurut kajian, penggunaan suplemen yang mengandungi Phytosteron oleh wanita yang mengalami PCOS boleh membaiki masalah Metabolic Disease.
(banyak herba di Malaysia ni mengandungi phytosteron. Antaranya ialah KACIP FATIMAH)

*Metabolic Syndrome adalah kumpulan masalah 3 serangkai (Obesiti, tekanan darah tinggi, tahap kolestrol dan gula dalam darah tinggi) yang akhirnya akan mengundang sakit jantung dan kencing manis.

Antara kandungan MAB adalah KACIP FATIMAH..

KESIMPULANNYA.. MAB SELAMAT / BOLEH DIAMBIL DAN INSHAA ALLAH MEMBANTU MENGURANGKAN RISIKO PENYAKIT 3 SERANGKAI.

Hubungi kami untuk keterangan lanjut atau ingin mendapatkan MAB.
Wassap / sms / telegram : 019-2696917

Kredit : mab-online.blogspot.com

Tag : *Pengedar berdaftar MAAJUN ANGGUN BISTARI, Testimoni maajun anggun bistari, penyakit PCOS , Cyst , Fibroid, cara makan MAB, Pantang larang MAB, Stokis MAB, Pengedar MAB, pil pelancar haid, ubat melancarkan haid, ubat cuci rahim, ubat cepatkan period,ubat lancar haid, pil melancarkan haid, cara cepatkan haid, cara cepatkan period, cara nak cepat period, ubat untuk lancarkan haid, ubat pelancar haid di malaysia, ubat period, kandungan sebulan, ubat untuk melancarkan haid, pil haid, Pantang Larang Makan Maajun Anggun Bistari - MAB

No comments:

Post a Comment

ORDER FORM

STATUS CUSTOMER
NAME
ADDRESS
CONTACT NUMBER
EMAIL ADDRESS
ITEM ORDER & QUANTITY
PAYMENT TO
PAYMENT VIA

Create a web form here

REVIEW ISTIMEWA BERSAMA ' FOOT DETOX PATCH ORIGINAL'

Foot Detox Patch

Kedaibestari.com merupakan pengimport DETOX FOOT PATCH jenama JUNZHIGONG atau dikenali sebagai JUN GONG.
FOOT DETOX PATCH
FOOT DETOX PATCH - BYE BYE TO TOXIN
detox patch
Menawarkan harga runcit, borong dan juga pre-order pada harga yang amat murah dan kompetatif di pasaran. Kami juga ada menjual pelbagai jenis produk berjenama JUN GONG yang lain..

NOW, EVERYONE CAN BUY!!

HATI-HATI DENGAN PRODUK PALSU YANG MENGGUNAKAN NAMA JUN GONG!!!!!
KINI TELAH MEREBAK DI PASARAN MALAYSIA BERJUTA-JUTA KEPING SEBULAN..!!!
DETOX FOOT PATCH


Untuk lebih detail, sila klik pada gambar.
Photobucket

BACKLINKS

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Free SEO Tools

Qaira Tsamaratulqolbi
My Ping in TotalPing.com
Blogged.my
Ping your blog, website, or RSS feed for Free
http://feeds.feedburner.com/KedaiBestari"